24 Ağustos 2020 Pazartesi

Kendinizi Fark Edin: Hobi Nasıl Keşfedilir?

Merhaba bu yazımda hobi nasıl keşfedilir ve nasıl geliştirilir anlamanız için birkaç tüyo vereceğim.

Hobi Nasıl Keşfedilir Bilmiyorum

Ne istediğinizi bilmediğiniz için ne yapacağınızı da bilemiyor olabilirsiniz. Hobinizi keşfetmek için öncelikle sizi ne mutlu ederdi bunu düşünmelisinz. Mutluluk deyince yüzünüzde gülücükler açmasından bahsetmiyorum. Ne ile uğraşırken gerçekten başka bir şey düşünmezsiniz? Ben kendime bu soruyu sorduğumda aldığım cevap, yazı yazmak olduğu için buradayım.

Bir şeyi yaparken zaman akıp gidiyorsa, saatinizi sürekli kontrol etmiyorsanız, buna mecbur hissetmiyorsanız en önemlisi de keyif alıyorsanız o uğraş her ne ise, sizi mutlu ediyor demektir. Eğer onu bulursanız ne istediğinizi de bulmuş olacaksınız. 

Hobimi Keşfettim Ama Başarılı Olamıyorum

Hobi nasıl keşfedilir kısmını geçtiniz, kendinize keyif veren bir uğraş buldunuz ama bir anda uzmanı olmak, tabiri caizse yiyip yutmak istiyorsunuz. Öğrenme ve yanılma süreci sizi vazgeçiriyor. Bu noktada unutmamanız gereken şey, özendiğiniz ve başarılı olan hiç kimse yanlış yapmadan başarıya ulaşmadı. Gerçekten istediğiniz bir şey için mücadele etmek hedefe bir adım daha yakınlaşmanızı sağlayacaktır. Bisiklet sürmeyi öğrenmek isteyen bir çocuk ilk denemelerinde düşecek, düştükçe kalkacak ve artık düşmemeyi öğrenecektir. Çocukken saat kavramını, bağcık bağlamayı, alfabeyi öğrenmenin gözünüze ne kadar zor göründüğünü hatırlayın. Ama hepsini öğrendiniz ve öğretecek kıvama çoktan geldiniz. Başarısız olduğunuz her şey peşini bırakmadığınız sürece başarıya dönüşecek. Kısacası size önerilerimizi özetleyecek olursak:

  1. Ne ile mutlu olabileceğinizi düşünün
  2. Mutlu olacağınızı düşündüğünüz şeyi öğrenin
  3. Öğrendiğinizi deneyin
  4. Başarısızlık yaşadığınızda öğrenme aşamasında olduğunuzu unutmayın
  5. Pes etmeyin


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder